luni, 8 februarie 2016

HUMUS


Pentru persoanele care nu știu ,, HUMUS ,,este o pasta din boabe de năut, tipic orientala care conține o pasta speciala de tahini, preparata din semințe de sesam.
Eu recomand ca la prepararea humusului sa folosiți pasta de tahini cumpărată din comerț de la magazine specializate. Daca veți încerca sa faceți in casa pasta de tahini nu va același gust ca cea pe care o găsim in comerț.
Bine înțeles in internet vom găsi zeci de tipuri de rețete pentru prepararea Humusului dar,, părerea mea,,aceasta este una dintre rețetele care mau convins ca sunt aproape de rețeta originala.






INGREDIENTE:


  • 400 g. năut fiert
  • 2 linguri pasta de tahini
  • 1 cățel de usturoi
  • 1/2 lingura chimion
  • 1/2 lămâie
  • boia dulce
  • 1 linguriță pătrunjel tocat
  • apa
  • ulei
  • sare



MOD DE PREPARARE:

       Punem in vasul pentru Blender, boabele de năut impreuna cu pasta tahini si le dam la robot adăugând din când in când apa pana se formeaza pasta. Apa trebuie adăugată cu grija cu lingura pentru a nu pune multa. Pasta trebuie sa fie groasa. Dupa de am obținut pasta, vom incorpora sare si ulei pe care la fel ca si apa vom adăuga putin cate putin pana obținem o pasta potrivit de moale.
Adaugam usturoiul prima data o jumătate din cățelul de usturoi, pentru căci cu usturoiul nu se știe niciodată care e mai puternic la gust, Dam la Blender, gustam de sărat si usturoiat iar daca mai e nevoie putem adăuga si sare si usturoi.
Dupa ce am potrivit la gust, stoarcem lămâia iar la fel cum am procedat cu celelalte ingrediente, vom turna cu lingura putin cate putin pana potrivim de acru.
Punem un praf de boia dulce si patrunjelul, amestecam bine cu o lingura de lemn. Dupa părerea mea acest preparat ,, Humus,, este preferabil sa îl consumam a doua zi pentru ca stand la rece se vor combina perfect toate aromele.
Se servește pe pâine prăjită sau ne prăjita, după preferință.







Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

 Am sa va las aceasta rețetă pe care eu am învățato la un curs de bucătărie și care pe mine ma incantat foarte mult. Este o gustare rapid de...