sâmbătă, 6 februarie 2016

FICATEI CU USTUROI



Sunt multe persoane cărora nu le plac ficățeii, pentru ca la sfârșitul preparării rămân uscați si fara gust.
Eu am sa va ofer rețeta aceasta in care ficățeii nu vor mai fi seci si fara gust ci din potriva, putin mai suculenți si cu aroma de usturoi care va da un gust deosebit acestui preparat.






          Rețeta pentru 3 persoane.


 INGREDIENTE:

  • 500 g. ficatei
  • 150 g. orez poate fi rotund sau lunguieț, după preferinta
  • 2 caței de usturoi
  • 1/2 pahar cu vin alb
  • 1/2 pahar cu apa
  • 1 frunza de dafin
  • pătrunjel tocat
  • ulei 
  • sare
  • faina alba


MOD DE PREPARARE:

  Orezul îl vom fierbe după indicațiile de pe pachet. In timp ce fierbem orezul, separat punem ulei, aproximativ 3 linguri la încălzit, trecem ficățeii prin faina, ii pudram foarte putin si le dam drumul in ulei la prăjit, pana nu mai lasa sânge.
Adaugam vinul, lăsăm la foc puternic pana iese alcoolul apoi incorporam apa. Adaugam sare si frunza de dafin.
Lasam sa fiarbă fara capac la foc puternic. Separat pisam foarte bine usturoiul impreuna cu o lingura de ulei iar când aproape a scăzut zeama de la ficatei, turnam usturoiul pisat peste ficatei si lăsăm pana scade zeama de tot, amestecând continuu pentru a se amesteca bine usturoiul cu ficățeii.
Scoatem ficățeii pe un platou si in tigaia din care am scos ficățeii vom pune orezul scurs de apa, daca mai e nevoie mai adaugăm o lingura de ulei si îl prăjim putin pentru a lua aroma de la ficatei iar la final adăugam pătrunjel tocat.
Ficățeii cu usturoi ii servim cu garnitura de orez.








Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

 Am sa va las aceasta rețetă pe care eu am învățato la un curs de bucătărie și care pe mine ma incantat foarte mult. Este o gustare rapid de...